Wednesday, September 19, 2012

Moldovenii - popor criminal

"Moldovenii - popor criminal" - acest gând îmi vine de fiecare dată când mă întorc de la o nuntă sau o cumătrie. De ce ?
Pentru că își bat joc de mâncare. Oriunde nu te-ai duce, în restaurant, sau mai ales in sat, se pune mâncare în patru rânduri, (verticale). Chiar ne credeți porci ?
- Cine să mănânce atâta ? De ce puneti așa de multă mâncare ?
- Cum să nu pui, să te vorbească lumea că n-au avut ce mânca ?
- Cine ar indrăzni să zică așa ? Un om matur manânca 200-250g !
- Ce să-i faci, așa-i tradiția....

S-au "minunat" de tradiția asta  toți străinii care au avut prilejul să participe la vre-o ceremonie de-a noastră. Cineva chiar  imi povestea un caz:
   S-a întors moldoveanul din Italia, dar nu a venit singur, ci cu Seful său italian. L-a invitat sa-i arate nunțile
"frumoase" moldovenești. Italianul se minuna:
- Pentru ce atâta mâncare ?
- Mănâncă  Domnule, să nu zici că te-am ținut flămând !
La întoarcere în Italia Seful scade salariul angajatului său moldovean...
- De ce D-le ?
- Păi voi nu trăiți rău dragă, așa cum redeam eu...

Am încercat să vorbesc cu careva care își făcea sărbatoarea în restaurant:
- De ce ai comandat așa de multă mâncare ?
- :)) Normal, oricum nu ies în pierdere. Doar fiecare dă câte 100 euro... și ce, mănâncă de 100 euro ?
Și nu a fost comandată chiar atât de multă mâncare. Așa comandă toți....(iarăși "tradiția")

Am hotărât să investigez cazul până la sfârșit. Am intrebat chelnerii...
- Ce faceți cu mâncarea rămasă ?
- Sunt cazuri când proprietarii vin cu săculețe de acasă și mai dau și oaspeților, dar ultimul timp cam rar.
- Păi oricum rămâne, ce faceți cu ea ?
- O aruncăm,,,, în lada de GUNOI !!!  Cu vre-o 2 ani in urma venea un om care strangea mancarea pentru porci, dar acum nu mai vine....
Si hop !!! farfurii cu bucate neatinse intr-o lada de gunoi !!!!
-Mda... cred că italianul cam tot așa gândea : Undeva îndeva în Africa mor copiii de foame, dar nația asta de criminali îți bate joc de mâncare"  Tradiție mlea...