Thursday, November 24, 2011

Primul caz în Moldova când se pedepsește din cauza comentariilor pe net

Oleg Brega vs Privesc.Eu

- Cum demonstrezi că userul "O.Brega" ai fost tu Oleg Brega ?
- Păi demonstrați voi că nu am fost eu, voi aveți IP-urile
- Și dacă cineva pe piață vă strigă cuvinte urâte, veți da Primăria în judecată ?
- Voi lupta până la capăt cu toți cei ce-mi lezează demnitatea


Cred că Brega va câștiga și la Curtea de Apel și la alte instanțe:

1.Pe "privesc.eu" comentează doar anonimi și nimeni nu duce responsabilitate pentru cuvintele scrise
2.Site-ul nu are moderatoti plătiți, care ar duce responsabilitate pentru moderare.
3.Moderatorii nu au blocat niciodată nici un IP care face spam, nici conturi (pentru că nu-s (rar intâlnit )) chiar eu de multe ori am "spamat" scriind litere lungi :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
4.De la C.Gandrabur se putea de asteptat "moderare" doar intr-o directie. (E susținător înflăcărat de-a lui Filat)
5.Când te ofensează un anonim nu e atât de jignitor ca: dacă te ofensează moderatorul
6."Judecătorii nu sunt specialiști in IT :))))" - vorba lui Eșanu
7. Brega s-a adresat totuși administrației pentru a șterge mesajul, dar ei s-au prefăcut că nu știu despre ce este vorba
8.Brega e persoană publică
9.Precedent în care justiția demonsrează că răspundere poartă și un simplu utilizator.
10. Altele care nu le stiu eu ci judecătorii :)


Acum partea negativă
1.Fiecare site se va strădui să facă conturi, iar anonimatul va dispărea
2.Este riscul ca comentariu să nu ajungă pe wall, căci nu le va permite moderatorul (postarea apare abia după moderare (PROTV, ARENA.....))
3.Utilizatorii nu vor fi sinceri in postări, pentru că vor avea frică: "pot să fiu pedepsit"
4.Vor mai apărea "ofensați" prin judecăți
5.
6.

Partea bună

1.Seva putea da în judecată în caz de ofensă publică
2.Judecătorii vor fi mai inițiați în domeniul IT :)
3.Nu vor fi cuvinte urâte pe forumuri
4.Nu va fi spam
5.De dorit ca părerile "deocheate" să se ascundă (ca pe Unimedia)
6....

Unimedia vă laud, chiar dacă azi ați făcut o gafă:



















Drept că meritați și criticați, pentru alte gafe:




In cazul: "Brega vs privesc.eu" eu sunt de partea lui Brega, pentru că ștu câte ofense i-a adus Gandrabur lui Brega pe FB și ar merita o pedeapsă.
Iar pentu privesc.eu să fie o lecție pentru perfectarea site-ului

P.S. Mai adăugați puncte pozitive sau negative