Tuesday, September 29, 2015

Santehnicul cu telefon performant !

  Azi am pățit rușinea. Vine santehnicul la mine, scoate un "rapăn" de telefon și vorbește cu soție-sa la telefon prin "video-call" de nu se mai termina vorba....
  Eu, dorind să-l grăbesc oleacă la lucru, îi zic: "Vei plăti mult, că video oricum folosește trafic", dar el îmi spune: "Dapu ăsta-i native video-call, e gratis !!!"... Cum e gratis ? Nu poate fi... Scot mândru mahina mea de ultima generație: "Android Lollipop"... Bâl-bâl... n-are video call.
Caut prin setări, instalez alt dialer, caut info pe net, sun la serviciu clientelă...  O chem pe soție-mea cu "Microsoft Lumia", cătuăm amândoi... nici al ei nu are. Santehnicul râde în hohote. 

- Ce telefoane aveți voi, dacă nici nu poți suna cu video ?
- De fapt poți, trebuie să instalezi skype, hangout, viber... dar oricum plătești pentru trafic :(
- Учитесь пока я жив !,  zice santehnicul. "Iaca așa telefoane să vă cumpărați", și-mi întimte un telefon chinez, nici n-am memorizat cum se numește...
 A plecat santehnicul, dar eu nu m-am liniștit.
Caut pe net, într-adevăr la telefoanele noi nici Android, nici Widows Mobile, nici Iphone nu mai suporta Native video call. Caut telefonul vechi, nu suporta. Caut unul si mai vechi - suporta !
Nu m-am clarificat până la capăt, când a dispărut această proprietate din telefoanele mobile moderne și de ce ? Cine știe mai bine ?