Wednesday, February 3, 2021

Youtube copyright, atitudinea față de clienți

 

Google (Alphabet) este o corporație americană cu o capitalizare de peste 100 bilioane (miliarde), iar principalul venit și cartea de vizită a companiei este youtube.
Youtube e atât de popular, că pe el poate posta oricine, orice prostie, orice idee venită prin cap și youtube ți-o acceptă. Unul pune 10 ore de fondal negru, i-o acceptă, altul pune o oră de video cum merge cu tractorul, altul pune un video de 571 ore cum joacă un joc, nici o problemă, totul e acceptat :)
Dar eu, pun un film istoric, despre luptele din '89, filme unice, istoria noastră națională și youtube mi-l șterge :(

Care e problema? Cică acolo, pe fondal la vorbe, au fost câteva secunde din muzica lui Aldea Teodorovici și e încălcarea dreptului de autor!




L-a raportat o "companie" fantomă din România: "SC Brand Tube". Ăștea au un site, pe care nu-i nici o adresă fizică ca cumva să-i poți chema în judecată, nici un număr de telefon, doar un email la care niciodată nu răspund. 
Contactează artiștii și le propun: "Noi o să vă apărăm drepturile și o să-și plătim pentru cântece". Unii interpreți acceptă, iar apoi nici ei nu mai au drepturi la cântecele lor. Ăștea blochează și imnul României, iar Youtube pe ei îi cred? 

Cică pentru că ei zic ca-s moștenitorii companiei "Electrecord" :) Compania ce în 2018 a intrat în insolvență?



Dacă "Electrecord" nu mai există, cine sunt excrocii ăștea care fac milioane blocând videourile altora?
Ce drepturi au ei asupra cântecelor lui Aldea-Teodorovici. În 1992 Teodorovici posibil ar fi avut vreun contract cu "Electrecord", (nicicum nu cu compania-fantoma "SC Brand Tube") pentru a-i crea CD-uri audio, dar atunci compania "Electrecord" era companie de stat, adică aceste drepturi ne aparțin tuturor nouă, românilor. Doar în 2003 a devenit companie privată. Chiar dacă Teodorovici ar fi avut careva contract cu ei, acel contract este demult expirat.

L-am sunat pe adevăratul deținători de drepturi, feciorul lui Aldea-Teodorovici, Cristi. Cristi a spus că piesele lui Teodorovici sunt domeniu public, mai ales că au fost postate pe canalul Asociației Veteranilor de Război, mai ales că e film istoric, mai ales că doar câteva secunde, mai ales ca e muzică de fondal... Nu se discută! 
Dar din păcate nu ne poate ajuta, căci și lui organizația fantomă i le blochează. Încercarea de a contesta, nu a adus la niciun rezultat. După 40 de emailuri, după luni de discuții cu copyright și cu "youtube partners", ei așa și nu au înțeles care e problema cu Teodorovici :)
Iar toată Moldova și România în continuare nu poate posta nici un film istoric cu interpretul nostru Ion Aldea-Teodorovici.





Trecem la alt canal "Caravela Culturii"
Mi s-a încredințat să postez clipulețe video, de asemenea istorice. E o amintire mare pentru sat ca sa-și vadă oamenii filmați în 2008. Atunci această emisiune se difuza la singurul canal Național "Moldova 1". Nimeni niciodată nu a avut vreo pretenție la drepturi de autor la noi în Moldova. Așa cum este emisiunea, am pus-o pe youtube. Și aici, s-a găsit companie din New-York: "Orchard Music", care zice ca ei au drepturi excluseive la cele 20 secunde de muzică lăutărească (națională). Și mi-au spus că muzica îi aparține unei doamne din România, o cântăreață de muzică populară.



Am încercat să explic youtubului: Nu are interpreta (un nume necunoscut) nici o atribuție cu muzica instrumentală, interpretată de "Lăutarii". Aici e muzică orchestrală, nu e nici o voce în cântec !!! Nu m-au crezut, i-au crezut pe americani. Nicolae Botgros, conducătorul orchestrei, niciodată nu ar fi șters un film istoric, dar americanii nici nu știu ce este acolo, și nu știu că a fost proiect sponsozizat și acceptat de Ministerul Culturii Rep.Moldova.


Trecem la canalul "KaraokeMD". Aici minuni peste minununi se întâmplă, de te ia groază. De exemplu: 
M-a rugat interpreta Mihaela Gurău să-i fac versiunea karaoke la un cântec. Mi-a trimis minusurile, clipul, cuvintele. Ea a compus cuvintele și melodia, ea a plătit orchestra și cameramanii, ea este deținătoare de drepturi. Se mai găsește o "companie" parazit, "Big Man Impex", și zic că ei sunt deținătorul drepturilor. Ăștea tot au un site cu o singura imagine, cu numar de telefon fake, dar pretind că sunt companie. 


 Le-am trimis mai multe screenuri celor de la youtube. Nici o reacție!
Nici acum nu pot încărca clipulețul ei karaoke.
Sau asta. Cum poți să zici că melodia aparține unei companii fără site, dacă noi cunoaștem de mulți ani că melodia e a orchestrei:"Lăutarii" ?

Iată, deci 2 companii fantome, care fac bani pe seama interpreților, dar cred că sunt cu mult.... mai multe.




Alt caz. Feciorul lui Adrian Păunescu îmi șterge un video menționând: 
- Versurile la cântecul: 'Doamne ocrotește-i pe români' au fost scrise de tatălui meu, dar dumneavoastră ați pus cu totul alte versuri.
- Da, sunt ale lui Sava Negrean Brudascu, pe ale lui le-am folosit în karaoke
- Alte versuri nu trebuie să apară pe youtube, doar cele scrise de tatăl meu!




Nu a mai răspuns după aceea. Am încercat să le explic celor de la copyright că versurile folosite de mine au un alt autor, nu sunt ale lui Adrian Păunescu. Le-am trimis screenuri, linkuri.
Trebuie doar sa deschizi screenul si sa vezi ca textele sunt diferite



Parcă vorbesti cu pereții. Îmi răspund: "Due to COVID-19... bla-bla-bla ... help links, Copyright school".



Am încercat să contactez partenerii youtube:
- Buna, sunt Aye, cu ce vă putem ajuta?
Explic problema. primesc răspuns:
 - Bună, sunt Paolo, care e problema?
30 de emailuri cu explicații, s-au făcut că nu înțeleg și eu am înțeles că nu este sens să le mai scriu. Mai bine aștept să expire strike-ul :)

Am întrebat în forum, ce cred? Poate fi șters un video, dacă are aceeași denumire cu altul?

Cine să răspundă? Ce să răspundă? Că cei ce lucrează cu copyright-ul la youtube își bat joc de oameni? Evident că nu va spune nimeni asta.
Tot din cauza unei astfel de atitudini a murit portalul nostru play.md, foarte popular cândva. Ștergeau clipulețe inofensive zicând că ar încălca careva drepturi. Și...? Unde-s ei acum ?
Youtube poate ajunge la aceiași soartă, dacă se comportă astfel cu clienții săi.