Sunday, January 1, 2017

Vizita mea la CEC

 După ședința de astăzi de la CEC, susținută de Iurie Ciocan, la care am participat și eu ca reprezentatnt al PNL, credeam că totul se va limpezi, dar tot mai încurcat am rămas :(
Ciocan ne-a explicat destul de detaliat cum funcționează sistemul electronic și planurile de viitor ale implimentării de noi tehnologii. Vreu să-l laud, e foarte bine inițiat nu doar în domeniul său ci și în domeniul IT.


Ștefan Urâtu a stat într-o parte, ca "observator", n-a avut dreptul să dea întrebări :)

Fiecare putea da întrebări, dacă nu-i este ceva clar, de exemplu Ion al nostru (PNL), a întrebat cum e posibil ca la Anenii Noi, unde el a candidat, să fie 2 procese verbale, în al doilea, cu 11 oameni mai mult, iar PNL-ului nu i-a ajuns un singur vot pentru consilier raional.
 Ciocan a promis că va cerceta acest caz, și-a făcut notițe, dar nu cred să dea ceva răspuns, că și judecata s-a eschivat de la răspuns, inclusiv și Curtea de Apel ....  (detalii - la Ion)

Când s-a ajuns la stocarea datelor în baze de date, eu am îndrăznit să întreb, dacă putem verifica IDNP-ul celor ce au votat, să nu se repete,... adică dacă nu s-a votat de mai multe ori cu același buletin.  După careva discuții cu specialiștii (din spatele lui Ciocan) despre scripturi și cât timp va dura procesul, s-a ajuns la concluzia ca după ședință pot merge ca observator la computerele unde e baza de date. Mi s-a făcut permis special, am mers ...


Veniți aici am constatat că nu e prea posibil ce vreau eu și în general...  eu nici acum nu am mai înțeles cum lucrează bazele lor de date:  Că "se reînnoiesc în fiecare zi", "voturile de pe 14 iunie sunt în backup", "backupul e de sute de gigabaiți", ''noi nu știm ce comandă ar putea arăta dublicatele de IDNP", "nu avem dreptul să exportăm ceva pe alt PC", e.t.c...).
Până într-un sfârșit am filtrat după IDNP, totuși "lista celor ce au votat". Mi-a dat un rezultat 3.471.466 de votanți unici :)
Totul e OK, nu mai insist, LOL ! 

Nu vreau să învinuiesc băieții și îmi dau seama că poate așa este cum zic ei. Sistemil (by default) nu dă voie să introduci dubluri.. (desigur dacă nu le întroduci manual :) și eu mai mult cred că dacă s-a falsificat, de vină au fost buletinele de vot, mai concret listele adăugătoare !

Cîteva poze, de la Ștefan Urâtu din cabinet:

Fisierele EXCEL primite a doua zi după terminarea votărilor. Alături procesul verbal.







Fișierele primite au fost create pe 20 iunie, modificate pe 22 iunie.





Am insistat să văd emailurile, cănd au fost trimise... 29 iunie 2015



Nu cred că Ștefan Urâtu e atât de înițiat în informatică, ca să schimbe data creării fișierelor, sau data trimiterii emailurilor....

Încă vreo două ....


....
....




Deci "собака" poate fi "зарыта" ... în listele adăugătoare.
Eu avusem funcția, să verific sitemul electronic. Pot să spun că sistemul electronic e "Zero", atât timp, cât CEC-ul are toate IDNP-urile populației.

IMHO (in my humble opinion)